Anki Virtuella Assistentkullan

Virtuell Assistent

Flexibel och Effektiv Distanshjälp

Som Virtuell Assistent (VA) arbetar jag på distans för att stötta dig och din verksamhet. Med tjänster inom administration, ekonomi, kundtjänst, hemsidor, webbutiker, sociala medier och mycket mer, kan jag hjälpa dig med just det du behöver - när du behöver det. Du betalar bara för den tid och de tjänster du använder, vilket ger dig en flexibel och kostnadseffektiv lösning.

Kärt barn har många namn. En Virtuell Assistent kan även gå under namnet administrativ assistent, administratör, ekonomiassistent, sekreterare, virtual executive assistant, chefsassistent m. fl.

Vad gör en Virtuell Assistent?

Bl a erbjuds dessa tjänster av mig:

Administration

Ekonomi och Lön

Kundtjänst

Texthantering

Hemsidor och Webbutiker

Sociala Medier

Virtuella Assistentkullan, Virtuell Assistent
Virtuella Assistentkullan, Virtuell Assistent

Vad Skiljer en Virtuell Assistent
från en anställd?

  • Du slipper betala sociala avgifter, semesterersättning, övertidsersättning och andra kostnader förknippade med anställda

  • Jag betalar själv för min semester, sjuklön och försäkringar

  • Du behöver inte tillhandahålla kontorsplats eller utrustning

  • Du betalar endast för det arbete som faktiskt utförts - enkelt och transparent

  • Få mer tid över till annat genom att avlasta dina uppgifter till mig

Så här fungerar det:

Fundera igenom vad det är du drar dig för att göra, det där som känns lite motigt och ta kontakt med mig.

Vi bokar in ett första kostnadsfritt möte via telefon, Teams eller Zoom där vi känner av varandra. Du ska känna att du kan lita på mig och därefter börja vi bygga upp vårt samarbete och kommer överens om arbetsuppgifter, tidsåtgång, avstämningar och pris.

Du kan välja på att betala per timme eller köpa en timbank där jag plockar timmar från. Jag utför arbetet och levererar på utsatt tid.

Tel: 070-250 22 57

E-post: [email protected]

Virtuella Assistentkullan, Virtuell Assistent

Vanliga frågor

HUR GÅR DET TILL ATT JOBBA MED EN VIRTUELL ASSISTENT?

Det är enkelt att jobba med mig!

1. Du kontaktar mig på valfritt sätt via exempelvis mail eller kontaktformuläret.

2. Jag återkopplar till dig och bokar in ett gratis konsultationsmöte där vi går igenom vad du behöver hjälp med.

3. Inför mötet kan det vara bra att förbereda sig:

- Vilka uppgifter kan jag behöva hjälp med?

- Under hur lång tid behöver jag hjälp?

- Vad förväntar du dig av mig?

4. Under mötet gör vi en plan och skriver sedan ett digitalt avtal. Därefter startar samarbetet igång.

VAD ÄR SKILLNADEN MELLAN EN ANSTÄLLD OCH EN VIRTUELL ASSISTENT?

Skillanden är stor!

Fördelar med en Virtuell Assistent:

- Du slipper betala sociala avgifter, semesterersättning, övertidsersättning och andra extra kostnader förknippade med en anställd.

- Du behöver inte bekosta någon dator eller kontorsplats.

- Du betalar bara för det jobbet du vill få gjort, så länge som du har behov.

- Du får ett värdefullt bollplank med spetskompetens.

- Du kan vara säker på att jag gör allt för ditt företag. Jag lever på mitt rykte och vill göra dig mer än nöjd!

JAG BEHÖVER BARA HJÄLP ENSTAKA TIMMAR ELLER VID ENSTAKA TILLFÄLLEN, KAN DU HJÄLPA MIG?

Absolut, det går jättebra! Du väljer själv vad du behöver hjälp med. Du kanske behöver några timmar för att komma ikapp eller så vill du ha några timmar per månad. Allt är möjligt och vi kommer överens tillsammans hur vårt samarbete ska se ut.

KAN DU UTFÖRA TJÄNSTER SOM INTE STÅR MED PÅ HEMSIDAN?

Absolut, det går jättebra! Jag är väldigt bred i min kunskapsbank och det jag inte har gjort tidigare ser jag till att lära mig.

Ta kontakt så diskuterar vi vilka tjänster du behöver hjälp med.

GÅR DET ATT PROVA PÅ UTAN ATT BINDA UPP MIG PÅ MER?

Självklart! Det kan vara svårt att veta hur mycket hjälp du behöver och vi behöver båda känna att vårt samarbete fungerar. Därför kan vi börja med att du betalar för några timmar under en månad, så får du sedan ta ställning till om du vill fortsätta.

VAD BEHÖVER DU FRÅN MIG?

Det är olika beroende på vad du behöver hjälp med. Oavsett är det viktigt att du förser mig med den information jag behöver för att kunna utföra mitt uppdrag och finnas tillgänglig för frågor, framför allt i början. Jag kan behöva vissa inloggningsuppgifter till olika system eller tjänster.

HUR JOBBAR DU?

Jag jobbar utefter det vi kommit överens om. Finns det en deadline måste du vara tydlig med den så jag kan prioritera rätt saker. Jag registrerar den tid jag jobbar som bifogas till dig. Jag tar bara betalt för den tid jag jobbar, inga påbörjade timmar.

PÅ VILKET SÄTT SKER KOMMUNIKATIONEN?

Jag använder mig av olika verktyg för kommunikation och projektplanering.

ClickUp eller Asana - För projektplanering

Zoom - För digitala möten

Slack eller WhatsApp - För chatt och snabb kommunikation

Mail - För längre meddelanden

Min kundportal - Där delar vi dokument och där kan jag efterfråga information från dig. Kundportalen är en skyddad portal där du loggar in med BankId och kundportalen är GDPR skyddad.

HUR GÅR BETALNINGEN TILL?

Betalning sker med faktura. Jag fakturerar i efterhand för tiden jag har lagt ner månaden innan. Vid större projekt fakturerar jag 50% innan projektet börjar och resterande belopp när arbetet är klart.

Virtuella Assistentkullan, Virtuell Assistent

Hjälper dig att frigöra tid så att du kan

BYGGA DITT FÖRETAG

FÖRETAGSUPPGIFTER

Org. nr. 559317-3510

Godkänd för F-skatt

BankGiro 5675-0292

VIRTUELLA ASSISTENTKULLAN AB

Backavägen 10, 790 15 Sundborn

Copyright 2024

Created by Virtuella Assistentkullan AB